Home » Zarządzanie marką » Najcenniejsze marki w 2010 roku
Wrz
20

Najcenniejsza jest Coca-Cola, Google ściga Microsoft, a najbardziej wartościową siecią restauracji jest McDonald’s.

Firma konsultingowa Interbrand opublikowała kolejny ranking oceniający wartość różnych światowych marek – „Best Global Brands”. Porównując tegoroczną listę do tej przygotowanej w roku ubiegłym, podium pozostaje niezmienne.

Na czele znalazła się Coca-Cola (+ 2%), tuż za nią IBM i Microsoft, które zanotowały 7% wzrost wartości.

Najwyższym wskaźnikiem powiększenia swojej wartości pochwalić się może 17. w rankingu Apple, które zyskało 37 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Najwięcej straciła marka Harley-Davidson (- 24%) i Toyota (- 16%).

Zyskały firmy związane z internetem (27%), finansami (26%) i konsultingiem (15%). Straciły branża motoryzacyjna (- 4%) oraz największe restauracje (- 3%.).

Po raz pierwszy do listy stu najbardziej wartościowych marek dostał się hiszpański Santander, który zajął 68 miejsce.

Pierwsza piątka rankingu Top 100 Brands (wartość wyrażona jest w mld dolarów):

  1. Coca-Cola – 70,4 mld dol (+ 2%)
  2. IBM – 64,7 mld dol (+ 7%)
  3. Microsoft – 60,9 mld dol. (+ 7%)
  4. Google – 47,8 mld dol (+ 36%)
  5. General Electric – 42,8 mld dol. (- 10%)

Pełen ranking można znaleźć tutaj.

, , , ,

Comments are closed.