Home » PR » Największe wpadki PR 2010 roku
Gru
14

Największe wpadki PR 2010 roku

CNBC opublikowało zestawienie największych wpadek PR-owców w 2010 roku. Firmy takie jak Amazon, Nestle, BP i Johnson&Johnson, musiały zmierzyć się między innymi z zarzutami promowania pedofilii, zatruwania środowiska, niszczenia lasów zwrotnikowych, obojętności wobec zdrowia małych dzieci.

Nie mogło być inaczej. Na pierwszym miejscu znalazł się koncen BP, którego plamą na wizerunku stała się wielka plama ropy w Zatoce Meksykańskiej. Problemy miała także Toyota, a wszystko przez samowolnie przyspieszające samochody. Rozwiązaniem problemu miały być nieskoordynowane ze sobą akcje wymian wadliwych egzemplarzy oraz różne sprzeczne sposoby naprawy usterki.

Serwis Amazon popadł w kłopoty, gdy w ofercie sprzedaży pojawił się poradnik dla pedofili. Przedstawiciele firmy argumentowali, że nie mogą zabronić sprzedaży książki, bo byłoby to przejawem cenzury. Przeciwnicy zwrócili uwagę na dwulicowość firmy, która z jednej strony wprowadziła całkowity zakaz sprzedaży materiałów pornograficznych, z drugiej zaś promuje pedofilie.

Greenpeace zarzucił firmie Nestle, że w swoich produktach wykorzystuje olej palmowy, którego producenci niszczą lasy deszczowe. W odpowiedzi firma zażądała usunięcia niewygodnych materiałów z Youtube i Facebooka, pod pretekstem ochrony praw do znaku firmowego. Efektem tych działań był wzrost przeciwników firmy.

Firma Johnson&Johnson podobnie jak w roku 1982 miała problem ze skażeniem produktów Tylenolem. Poprzednim razem firma zachowała się wzorowo wymieniając wszystkie skażone produkty. Niestety tym razem, firma nie poradziła sobie zbyt dobrze. Akcja wymiany produktów została przeprowadzona zbyt późno. W efekcie firma została oskarżona o ryzykowanie zdrowia wielu dzieci. Sprawa została poruszona w amerykańskim Kongresie.

Żródło: PrNewswire (CNBC)

,

Comments are closed.