Home » MARKETING, Polecane » Social media najważniejszym priorytetem dla PR w 2011 roku
Gru
13

Z badań przeprowadzonych wśród specjalistów PR i marketingu przez firmę Vocus, wynika, że ponad 67% firm angażuje się w media społecznościowe, a blisko 69% stwierdza, że media społecznościowe będą głównym polem działań marketingu i public relations w 2011 roku.

Blisko 25% przedsiębiorstw przekazuje wartość za pomocą mediów społecznościowych. 23% firm dzieli się historią związaną z marką wykorzystując social media, a 19% uczestniczy w rozmowach towarzyskich.

17% firm określiło swoje działania w social mediach, jako nasłuchiwanie – monitoring i analiza, a działania w tej materii 7% przedsiębiorstw ograniczają się do reagowania w razie potrzeby.
Organizacje różnej wielkości deklarują zaufanie do mediów społecznościowych. Największym zaufaniem, social media darzą większe organizacje (roczny dochód od 750 mln USD do 1 mld USD): 50% firm tej wielkości uważa, że kreuje wartość poprzez tworzenie treści. Zaufanie do mediów społecznościowych małych (dochód roczny od 1 do 5 mln USD) i średnich przedsiębiorstw (6 do 50 mln USD) kształtuje się na poziomie odpowiednio 28% i 29 %.

Marketing Mix w 2011 roku
W 2011 roku, social media będą głównym priorytetem działań specjalistów PR (69%), przed strategią komunikacji (66%) oraz pomiaru efektywności działań (61%).

Marketing będzie bardziej wymagający
Sześciu na dziesięciu specjalistów PR twierdzi, że działania marketingowe będą trudniejsze w 2011 roku. Głównym powodem takiej sytuacji mają być budżety marketingowe (37%), a następnie różnorodność dostępnych opcji (22%), media społecznościowe (19%) oraz dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość (19%). Tylko 14% respondentów wskazało na stan gospodarki, jako główny powód trudności.

Oczekuje się, iż budżety marketingowe wzrosną w 2011 roku: 42% specjalistów PR twierdzi, iż wielkość budżetów” nieco wzrośnie” lub „znacznie wzrośnie” w stosunku do budżetów w roku 2010. Około 20% respondentów spodziewa się zmniejszenia budżetów w 2011 roku względem roku 2010.

Najbardziej optymistycznie nastawieni w stosunku to prognozowanych budżetów na przyszły rok, są specjaliści SEO i reklamy internetowej. 27% badanych specjalistów SEO i 25% ankietowanych specjalistów reklamy, oczekuje „znacznego wzrostu” budżetów.

Rola PR w marketingu mix
Rola działań PR w 2011 roku wzrośnie – tak uważa 63% specjalistów PR. 31% twierdzi, że rola PR pozostanie bez zmian, natomiast 5% przewiduje, iż działania PR stracą na znaczeniu. Działania marketingowe i PR wspólnie pracują na sukces w mediach społecznościowych. 23% ankietowanych określiło rolę działań marketingowych, jako ważniejszą jeśli chodzi o efekty w mediach społecznościowych. Jednocześnie 22% w ten sam sposób określiło PR.

Źródło: Vocus

Grzegorz Zioło

, ,

Comments are closed.