Home » Artykuły, Polecane, Socialmedia » Facebook i NK na wizytówkach firmowych – dodawać, czy nie?
Sty
09

Social media (np. Facebook, Twitter, LinkedIn, NK) to cenne narzędzie marketingowe umożliwiające interakcję z klientami w czasie rzeczywistym. Czy firma wykorzystująca to narzędzie powinna zamieszczać link do swoich kanałów społecznościowych na wizytówkach?

Oto pięć pytań, na które warto odpowiedzieć przed podjęciem takiej decyzji:

Czy firmowe profile i strony społecznościowe jest regularnie aktualizowane?
Firma przekazuje informacje różnymi kanałami. Przekaz powinien być spójny. Jeśli informacje w mediach społecznościowych nie są aktualizowane regularnie, klienci obdarowani wizytówką – w kontekście pewnej usługi lub produktu – wchodząc na firmowy profil uzyskają nieaktualne informację o ofercie firmy oraz poziomie świadczonych przez nią usług.

Czy aktualizacje firmowych profili społecznościowych są zgodne z „życiem firmy”?
Fani i „przyjaciele”, śledząc profil firmy są zainteresowani wiedzą i życiem w firmie. Spróbuj trzymać się tematów związanych z branżą i ofertą firmy.

Czy jesteś gotów rozmawiać?
Social media to świetny sposób na interakcję z potencjalnymi klientami. To kanał komunikacji na poziomie marka – klient. Odpowiednia komunikacja buduje zaangażowanie i nadaje „twarz” marce. Brak interakcji – w szczególności na niepochlebne komentarze – nie wzbudzi zaufania do firmy.

Czy potrzebujesz social mediów?
Czy obecność firmy w social mediach jest potrzebna? W niektórych przypadkach obecność w mediach społecznościowych nie jest konieczna. Wszystko zależy od tego, czy z tego kanału korzystają nasi potencjalni klienci. Jeśli nie, wystarczy dopracowana firmowa strona internetowa, stworzona w celu przekazywania wiadomości na zewnątrz.

Czy masz plan reagowania na negatywne opinie?
Social media to środowisko wymagające natychmiastowej informacji zwrotnej. W końcu pojawią się niewygodne komentarze, na które trzeba zareagować w odpowiedni sposób. Przygotuj plan działania na wypadek negatywnych opinii.

Autor: Grzegorz Zioło

, , , ,

Comments are closed.