Home » POZOSTAŁE » Zakupy grupowe w Polsce – raport
Sty
30

Dla użytkowników serwisów zakupów grupowych najważniejsza jest przede wszystkim kwota/procent udzielonej zniżki i dogodna lokalizacja. Tak wynika z raportu przygotowanego przez PBI.

W listopadzie 2010 r. serwis Groupon.pl odwiedziło ponad 2,6 mln internautów, drugi w zestawieniu Gruper.pl – blisko 800 tys. osób. Miejsce na podium zajmuje również MyDeal 247 tys. użytkowników (dane Megapanel PBI/Gemius).

Z raportu spółki Polskie Badania Internetu wynika, że serwis Grupon.pl zna 34 proc. badanych internautów. Na kolejnych pozycjach są Gruper.pl (24%), MyDeal.pl (12%) i Okazik.pl (8%).

W dużych miastach powyżej 500 tys. mieszkańców zasięg serwisów zakupów grupowych w październiku sięgnął 23%. Oznacza to, że blisko 1/4 internautów z tych miast korzystała z witryn serwisów zakupów grupowych (niezależnie czy dokonali zakupu czy nie). Z analiz PBI i badania Megapanel wynika jednak, że na strony te zaglądają także mieszkańcy małych miejscowości oraz wsi (odpowiednio 13% i 16% internautów w tych lokalizacjach).

Na strony serwisów zakupów grupowych zaglądają przede wszystkim internauci w wieku 15-34 lat, osoby te stanowią 58% wszystkich użytkowników. Liczną grupą są także osoby w wieku 35-44 lata (17%). W pozostałych grupach wiekowych zainteresowanie serwisami zakupów grupowych jest nieco niższe.

Z danych PBI wynika, że częściej z serwisów zakupów grupowych korzystają kobiety (59%) niż mężczyźni (41%).

Respondenci znający serwisy grupowe na bieżąco śledzą ich ofertę. Prawie 1/4 sprawdza ich ofertę codziennie, kolejne 21% czyni to kilka razy w tygodniu.

42% spośród badanych korzystających z serwisów grupowych dokonało już na nich zakupów. Najczęściej zakupów dokonywano na Grouponie (20%) oraz Gruperze (15%).

Spośród respondentów, którzy dokonali już zakupów najliczniejszą grupę stanowią osoby, które kupiły dotąd 2-3 bony (37%). Znaczna liczba respondentów kupiła już więcej niż 3 bony (38%).

Ankietowani za najważniejsze elementy oferty uznali aspekty finansowe – nominalną kwotę udzielonej zniżki (46%) oraz jaki stanowi ona procent całej kwoty usługi (42%). W dalszej kolejności o atrakcyjności oferty decyduje dogodna lokalizacja (31%).

Ponad połowa respondentów chciałaby skorzystać ze zniżki do restauracji (54%). W dalszej kolejności zainteresowaniem cieszą się usługi: spa (29%), fryzjerskie (25%), hotelarskie (24%) oraz kosmetyczne (20%).

Sondaż zrealizowała firma polskie Badania Internetu (PBI) na próbie 502 internautów w wieku 18-54 lata. Pytania zadano w ramach badania omnibus online w grudniu 2010 r.

Mediarun

, ,

Comments are closed.