Home » MARKETING » Google uruchamia nowy system sprzedaży dla wydawców
Lut
18

Logo GoogleGoogle poinformował o nowym systemie płatności dla wydawców One Pass. One Pass pozwoli im sprzedawać prenumeraty, dostęp do artykułów i innych treści umieszczanych w Sieci.

System sprzedaży Google One Pass umożliwia wydawcom ustalenie różnych wariantów opłat za ich treści, włączając w to prenumeratę, dostęp czasowy i opłaty za konkretny artykuł. Transakcje obsługiwane są przez Google Checkout.

Użytkownicy One Pass mogą korzystać z jednego konta, niezależnie od urządzenia, logując się na nie z komputera, telefonu komórkowego i tabletu.

Relacje Google i wydawców gazet, czasopism i ksiązek od dawna są burzliwe. Niektórzy z nich oskarżali Google o czerpanie nieproporcjonalnych zysków z indeksowania ich treści i wyświetlania ich fragmentów z reklamami w usługach, takich jak Google News i Google Books.

Wall Street Journal poinformował w środę, że Google zachowa w systemie sprzedaży 10 proc. prowizji od dochodów wydawcy.

One Pass udostępniono na razie wydawcom z siedmiu krajów świata. Partnerami Google podczas uruchomienia usługi są wydawnictwa Tomorrow Focus, Gruner+Jahr i Axel Springer w Niemczech, Nouvel Obs we Francji, Associated Newspapers w Wielkiej Brytanii, Prisa w Hiszpanii oraz Hearst Publications i Rust Communications w Stanach Zjednoczonych.

Comments are closed.